Autor |
Wiadomość |
Jakub Jabłoński
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 23:44, 05 Sty 2008 Temat postu: Dyfer |
|
|
Drifting to styl jazdy do którego potrzebny jest jednakowy napęd dwóch kół najczęściej tylnych. W tym wypadku mechanizm różnicowy staje się zbędny
Ale co zrobic gdy nasz samochód nie jest wyposażony w szperę którą moglibyśmy bardzo mocno "spiąć"
Pozostaje nam wtedy zaspawa seryjny dyfer (w przypaku modeli RC dobrym rozwiązaniem jest bardzo gorący klej silikonowy w pistolecie)
Robi się to za pomocą specjalnego agregatu spawalniczego stąd zręczna nazwa "ELEKTROSZPERA" (samochody 1:1)
W naszym przypadku byłaby to "SILIKONOSZPERA"
Jak wykona takowy dyferencjał??
Wyciagamy stary dyferencjał (jeżeli model ma też służyć w normalnej jeździe trzeba kupic nowy dyferencjał) i dokładnie odłuszczamy jego wnętrze tak aby na zębatkach nie było smaru.
Składamy cały dyferecjał nie montując górnej zębatki i dekla mechanizmu różnicowego bardzo mocno rozgrzewamy pistolet z klejem. Gdy klej bedzie się zrobi się bardzo żadki wlewamy klej przykladamy górną zębatke i nakładamy deklel. Gotowe
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
KBT
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: starachowice
|
Wysłany: Nie 21:31, 06 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Witam, Dobry pomysł, ale jesli ktos chce miec saochod do drriftu i toru, to nie uplaca sie zaklejac dyfra, moze ktos ma inny pomysl aby zablokowac dyfer "odwracalnie"
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gizmo
Administrator
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 446
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:35, 06 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Plastelina?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pancypis
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Zabrza
|
Wysłany: Nie 22:27, 06 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
klej na gorąco
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jakub Jabłoński
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:28, 06 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
klej można zawsze wydłubac bo on się robi twardy ale sie łatwo odklei od zębatek a plastelina to się może rozjechac przy mocniejszym obciazeniu i bedzie kicha
BLOKOWANIE KLEJEM NA GORĄCO JEST ODWRACALNE
Ostatnio zmieniony przez Jakub Jabłoński dnia Nie 22:33, 06 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
QBA
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pon 0:58, 07 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Ja znam jeszcze inny sposób np do TT-01
Z wężyka modelarskiego do paliwa wycinamy 2mm krążki, a następnie nakładamy je na...
działa to tak ze dyfer pracyje normalnie podczas jazdy a blokuje sie wtedy gdy zaczyna pracowac ukł.róznicowy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Haheć
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 20:18, 07 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
a ja w mojej TL-ce zablokowałem dyfer w ten sposób że do środka między zębatki napakowałem twardego papieru, a jak tylko chce to go wyjmuje i moge normalnie poeździć, jak kiedyś zakleiłem klejem na gorąco to sie poprostu zmielił, a jak mam teraz papier to tak mocno trzyma że jak pierwszy raz poszedłem driftować to pękła mi półośka z tyłu. Teraz mam już kardana ze stali i jest OK
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtastaba
Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 23:27, 07 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Nie rozumiem działania tego przerobionego dyfra QBY...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MasnyM
Dołączył: 01 Sty 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz kuj-pom
|
Wysłany: Pią 12:39, 08 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Tak najlepszym rozwiązaniem jest albo twardy papier włożony między zębatki w dyfrze albo taśma izolacyjna pozwijana w kuli i tak samo włożona między zębatki trzyma pewnie i się nie luzuje i bardzo łatwo wszystko wyjąć a z klejem na gorąco jest problem i polecem te 2 sposoby co wymieniłem jak i mój poprzednik pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
 |
QBA
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pią 19:53, 08 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
wojtastaba napisał: | Nie rozumiem działania tego przerobionego dyfra QBY... |
On po prostu przy dużym oporze odblokowuje sie i kręci sie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtastaba
Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 23:26, 08 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Aha oki dzięks
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Haheć
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 23:46, 08 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
jak będe miał jutro troszeczke czasu to moge zrobic fotke mojego dyferka, dla tych co chcą to "zobaczyć"
|
|
Powrót do góry |
|
 |
drinek
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KONIN - HPI, HOT BODIES, LRP, EDIT, SANWA
|
Wysłany: Sob 17:36, 09 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Oj nie ma to ja dyfer kulowy wystarczy skręcić go porządnie i po sprawie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jakub Jabłoński
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 12:18, 10 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
dokładnie i wtedy możemy sobie regulować poziom spięcia zależnie od preferencji kierowcy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sheki173
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 14:06, 10 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
ja tam swojego kulowego dla pewnosci zalalem jeszcze klejem nie lubie luzu na tyle za to na przodzie od jakiegos czasu preferuje jeden kierunek;]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|