Autor |
Wiadomość |
QBA
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 1:55, 09 Gru 2007 Temat postu: Nitro |
|
|
często jest tak, ze w czasie driftu brakuje nam mocy by zerwać model. Ten patent pozwala na dodatkowe zgromadzenie energii która możemy wykorzystać właśnie do tego.
Kupujemy w sklepie elektronicznym kondensator o parametrach np:
4700uF, 25v. Powinien działać w zakresie 10v-24v bez problemu. Nie powinniście przekraczać pojemności 10000uF ponieważ czas naładowanie kondensatora zwiększy sie i znowu zacznie brakować mocy.
Można również podłączyć 2 kondensatory, wybór należy do was, musicie popróbować jakie parametry odpowiadają wam najbardziej.
1. Jak podłączyć
[link widoczny dla zalogowanych]
2. Jak to wygląda po tuningu optycznym
[link widoczny dla zalogowanych](1).jpg
3.Obrazek
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez QBA dnia Nie 10:32, 09 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
DJ
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żory
|
Wysłany: Nie 10:19, 09 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
hehe musze spróbować a na kondesator nakleje naklejke nos :wink:
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ark
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: Nie 11:10, 09 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Witam, ten patent z kondensatorem to ściema, robi takie i iskry na wirniku, ze po godzinie jazdy wirnik był do wymiany, sprawdzałem to jakeś półtora roku temu. Nie polecam nikomu.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
drinek
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KONIN - HPI, HOT BODIES, LRP, EDIT, SANWA
|
Wysłany: Nie 12:05, 09 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Taki Patent ok ale nie do silników szczotkowym
ale nie sądzę aby cos to w ogóle dało
może jedynie doprowadzić do rozładowania pakietu w momencie gdy zapomnimy go odłączyć a wyłączymy regiel.
A podczas jazdy do szybszego zużywania się akumulatora
Jeśli komuś brakuje mocy to ja polecam zmienić silnik
A jak to nic pomoże to zainwestować w pakiety li-po
|
|
Powrót do góry |
|
 |
DJ
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żory
|
Wysłany: Nie 15:43, 09 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
hehe użyje kondystatora dla zrobienia N2O
|
|
Powrót do góry |
|
 |
QBA
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Sob 2:48, 05 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Ale to działa, nie rozładowuje baterii bo jak? za mała pojemność kondensatora i pakiet zawsze odpina sie po jeździe tak każdy mi mówi więc też luz. Poza tym schemat jest na sil szczotkowe.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MasnyM
Dołączył: 01 Sty 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz kuj-pom
|
Wysłany: Sob 11:51, 05 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
a na tym schemacie nie za bardzo jest wyjasnione gdzie to podłączć
czy przed reglem równo z baterią czy za reglem gdzie jest wysyłany prąd z niego
|
|
Powrót do góry |
|
 |
drinek
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KONIN - HPI, HOT BODIES, LRP, EDIT, SANWA
|
Wysłany: Sob 14:28, 05 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Podłącza się go równolegle z pakietem.
Podłączenie za regulatorem mija się kompletnie z celem całego przedsięwzięcia bo to przecież my mamy regulatorem sterując wybierać momenty w których to Silnik ma dostać więcej mocy ale z tego co zaobserwowałem to taki kondensator ma za mała pojemność aby silnik choć na 1 sekundy otrzymał większą dawkę mocy.
PS
Tak z własnej ciekawości przeprowadziłem w domowych warunkach kilka pomiarów
Miałem do dyspozycji
Zasilanie 7,4 z ładowarki pulsar 2
Woltomierz
Kondensator o pojemności 6600uF
2 diody które stanowiły obciążenie około 0.04Ampera
Oraz stoper aby dokonać pomiaru jak szybko 2 diody rozładują kondensator
Podłączając układ oraz obciążenie podobnie jak to jest zaprezentowane w modelu i dokonując pomiaru.
Otrzymałem następujące wyniki:
Po odłączeniu zasilania napięcie na kondensatorze spadło do 5,4v w ciągu około 1,5s
A co za tym idzie prąd 0.04ampera rozładował go w czasie 1,5s
Przeliczając to na prąd jaki pobiera silnik w modeli czyli na przykładzie Saturna jest to do 15amper prąd chwilowy czyli taki o który nam chodzi jako nitro okazało się iż czar rozładowania kontestatora takim silnikiem wynosi 0.004s
Wnioski taki krótki czas jak 0.004s jest nie zauważalny dla człowieka
W wyliczeniach nie brałem pod uwagę obciążenia jakie stwarza regulator odbiornik i Serwo
A w momencie gdy byśmy je wykluczyli z dalszych obliczeń to aby nasz silnik miał kopa choć prze 0.8s to musieli byśmy założyć do modelu jako nitro kondensator o pojemności 1320000uF a takowy raczej nie istnieje a jeśli tak to ma gabaryty na tyle duże by się nie zmieścić do naszego modeli
Tak czy siak nitro do bani
Ostatnio zmieniony przez drinek dnia Nie 0:21, 06 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
QBA
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pon 1:38, 07 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Podłączamy przed reglem, no nie wiem, ja tam lekki efekt odczułem. Może to tylko nastawienie, ale trochę ludzi to stosuje,
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jakub Jabłoński
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:21, 07 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Jest to czemuś potrzebne Novak w GTS'ach GTX'ach i GTB montuje seryjnie kondensatory więc jednak coś to daje xD :wink:
|
|
Powrót do góry |
|
 |
drinek
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KONIN - HPI, HOT BODIES, LRP, EDIT, SANWA
|
Wysłany: Pon 18:25, 07 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
A chciałbym zauważyć że większość regulatorów z wymuszonym chłodzeniem na seryjnie kondensator po to aby wentylator podczas pracy silnika na wysokich obrotach pracował w miarę równo.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jakub Jabłoński
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:29, 07 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Ale ani GTS ani GTX nie mają wiatraczków a jescze na przykład regulator Kopropo VFS czyli popularny Hara (HB) i Volac (Tamiya)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
drinek
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KONIN - HPI, HOT BODIES, LRP, EDIT, SANWA
|
Wysłany: Pon 18:37, 07 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
ok zgadza się choć jak dla mnie taki kondensator ma bardziej na celu zmniejszać wahania napięcie na odbiorniku i zmniejszać zakłócenia wywołane skokami napięcia niż dawać extra moc silnikowi.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jakub Jabłoński
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:43, 07 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Drinek w stu procentach masz racje ja się przesiadłem z regla bez kondensatora i dolożyłem kondensator i nie poczułem żadnej różnicy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|