Autor |
Wiadomość |
Kajos
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: Pią 21:43, 14 Gru 2007 Temat postu: Biblia Driftu |
|
|
No to może spróbujmy ustalić taki perfekcyjny upgrade modelu do driftu .
Podzielę się z Wami moją wiedzą, którą zdobyłem na wielu forach.
(Nie zaczynamy zdania od "a więc") A więc :
1. Koła- rurki PVC /50mm lub jeśli mamy większe zasoby pieniężne - koła HPI (trudno dostępne nowe w Polsce) lub Yokomo (niedostępne w Polsce, ale na RcMart.com są dość tanie).
2. Amortyzatory- olejowe, ale cierne w zupełności wystarczą - sztywne sprężyny, twardy olej.
3. Zawieszenie niskie i twarde, aby przy głębszych poślizgach nie wywracało modelu.
4. Silnik - mocny, a nawet bardzo. Przykładowo HPI Saturn 20T.
5. Dyferencjały - tylny zblokowany na maksa, natomiast przedni skręcony do połowy.
6. Układ kierowniczy - wrażliwy, tak aby każdy nasz ruch był odczuwalny.
7. Karoseria- w miarę lekka, w zależności od gustu driftowa oraz nisko zawieszona.
Jeśli wiecie coś więcej, piszcie!!
Jeśli moderacja pobłogosławi, można by podkleić .
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Kajos dnia Sob 10:33, 15 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
ark
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: Sob 0:09, 15 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Dołożył bym do tego wyważenie modelu, coś o tym wiedzą właściciele TT-01
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kajos
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: Sob 10:34, 15 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
A mógłbyś napisać co dokładnie? Bo za bardzo się nie orientuję .
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gizmo
Administrator
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 446
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 10:51, 15 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Dodałbym jeszcze , że jeżeli mamby jakąś bezszcotke to raczej nie kupować np. 8000Kv bo to daje 8000Kv x np. 7.2v = 57600obr/min co w drifcie nie jest zbyt potrzebne. Silnik który ma wysokie obroty to norma że całą moc będzie osiągał w górnym zakresie , a żeby wpaść w poślizg trzeba jej troche więc możemy troche upichcić silniczek. Lepiej do driftu jeśli silnik nie ma dużej "turbodziury" (oczywiście w znaczeniu RC ) i idzie odrazu od niskich i nie trzeba go kręcić na wysokie , wtedy gwarantuje nam to wysoką żywotnośc , oczywićcie pod warunkiem że odpowiednio go smarujemy , dbamy o łożyska i co pakiet robimy mu dłuższą przerwe
|
|
Powrót do góry |
|
|
QBA
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Sob 14:06, 15 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
To może polecisz jakiś silnik i podasz parametry jakie sa najlepsze do driftu, czy 7T czy 27T, bo widzę ze to częsty spór ludzi po forach, jedni mówia ze im mniej zwoi tym lepiej inni na odwrót i bądź tu człowieku mądry.
Ostatnio zmieniony przez QBA dnia Sob 14:06, 15 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
DJ
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żory
|
Wysłany: Sob 14:09, 15 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
JA śmigam na 19T i powiem wam że ten silnik jest uniwersalny czy do toru z zakretami i do długich zakretów
|
|
Powrót do góry |
|
|
QBA
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Sob 14:10, 15 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
No właśnie ja mam 23T i tez jest ok, kumpel ma 14 i wg mnie do driftu za mocny, ciężko kontrolowanie zerwać przyczepnośc
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gizmo
Administrator
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 446
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 17:02, 15 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Nie polecam silnika żadnego , bo z żadnym nie miałem styczności ale wiem to sam od siebie że do driftu lepiej jest mniej obrotów a większy dół.
Sam mam 17t radona i jest ideał
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kajos
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: Sob 17:11, 15 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Gizmo napisał: | Nie polecam silnika żadnego , bo z żadnym nie miałem styczności ale wiem to sam od siebie że do driftu lepiej jest mniej obrotów a większy dół.
Sam mam 17t radona i jest ideał |
Czyli masz standard z TC4? Pytam się, bo w przyszłym roku planuję zakup TC4 tylko i wyłącznie do driftu .
Ja jak przeglądałem silniki na RcMarcie, to te Yokomo deklarowane niby do driftu mają od 17 do 21 zwojów.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gizmo
Administrator
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 446
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 17:21, 15 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Tak narazie standart TC4 , silnik na początek perfekt , a szukam potem bezszczotki poprpstu dla bezszczotki
|
|
Powrót do góry |
|
|
QBA
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 2:07, 16 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
To powiedzcie mi dlaczego firma Yokomo do driftu przeznacza takie silniki od 15T do 35T, w czym różnica, może ktoś to objaśnić, może ktoś testował tak skrajne silniki
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gizmo
Administrator
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 446
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 11:27, 16 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Różnica tkwi gdzieś w środku , dokładnie to ja Ci tego nie wytłumacze ale im mniej silnik ma zwoi tym jest mocniejszy ale nie rozumie czemu 35t LOL
|
|
Powrót do góry |
|
|
ark
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: Nie 11:27, 16 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Ja śmigam na silniku trinity monster, 27T po odpowiednim tuningu. Ten silnik gwarantuje kopa od samego dołu, co jest konieczne przy drifcie. Jeżeli chodzi o wyważenie modelu, to zauważcie że TT-01 dużo lepiej idzie bokiem w lewą stronę. To nie przypadek tylko rozłożenie masy. Resztę każdy wymyśla sam.
P.S. Yokomo daje kilka silników do driftu ponieważ driftuje sie na różnych nawierzchniach, na 3 typach nakładek (opon) Yokomo i wszystko zależy od upodobań driftującego.
Ostatnio zmieniony przez ark dnia Wto 22:46, 15 Sty 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kajos
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: Nie 12:46, 16 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
ark napisał: | Ja śmigam na silniku tinity monster, 27T po odpowiednim tuningu. Ten silnik gwarantuje kopa od samego dołu, co jest konieczne przy drifcie. Jeżeli chodzi o wyważenie modelu, to zauważcie że TT-01 dużo lepiej idzie bokiem w lewą stronę. To nie przypadek tylko rozłożenie masy. Resztę każdy wymyśla sam.
P.S. Yokomo daje kilka silników do driftu ponieważ driftuje sie na różnych nawierzchniach, na 3 typach nakładek (opon) Yokomo i wszystko zależy od upodobań driftującego. |
Dokładnie. Poza tym, jeżdżący nie zawsze ma takie ustawienia, które nadawały by się do silnika 17T, a nadają się do np. 23T. Myślę, że jak kto woli: można wchodzić w zakręt na 1/2 mocy i dać na zakręcie do końca albo jechać cały czas z porównywalną mocą .
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gizmo
Administrator
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 446
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 13:05, 16 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Ja tutaj wcale nie mówie że jakiś silnik jest zły , czy dobry
Ja mówie tylko że mam 17t i jest super ;]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|