Autor |
Wiadomość |
drinek
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KONIN - HPI, HOT BODIES, LRP, EDIT, SANWA
|
Wysłany: Pią 16:59, 30 Lis 2007 Temat postu: opony do driftu od HPI |
|
|
Witam
Test który jakis czas temu przeprowadziłem na oponach firmy HPI racing oto jego wyniki
1) STAGE-D 04S-26 TYRE
[link widoczny dla zalogowanych]
2) SUPER DRIFT TIRE 26mm RADIAL
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
3) T-DRIFT TIRE 26mm (2pcs)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
4) VINTAGE DRIFT TIRE 26mm
[link widoczny dla zalogowanych]
Opony wypisałem w takiej kolejności w jakiej zostały wypuszczane na rynek przez HPI
Osobiście testowałem pierwsze trzy rodzaje opon czyli:
STAGE-D 04S-26 TYRE
SUPER DRIFT TIRE 26mm RADIAL
T-DRIFT TIRE 26mm (2pcs)
test odbył się na asfalcie oraz na płytach marmurowych gładkich ( bardzo zbliżoną nawierzchnia do płytek.
A teraz parę słów o każdej z opon
STAGE-D 04S-26 TYRE
a) Opony które powstały jako pierwsze i które jako jedyne posiadają wkładki
b) Są to opony wykonane z gumy o średniej twardości
c) wymagają przyklejenia do felg
d) Osobiście opony te polecił bym na bardzo śliskie nawierzchnie typu parkiet oraz w momencie gdy mamy naprawdę sporo miejsca gdyż prędkość na tych oponach jest dość spora i bardzo trudno będzie zbierać płynnie ciasne zakręty
e) Ja polecam do jazdy na tych oponach silnik o mocy powyżej 200w
f) trwałość opon jest dość spora lecz ze względu na wykonanie ich z gumy pod koniec ich życia staja się coraz bardziej miękkie i jazda już nie jest tak emocjonująca
w mojej ocenie 3 jeśli chodzi o jazdę po asfalcie i 4+ jeśli chodzi o płyty marmurowe, parkiet
Trwałość opon oceniam na 4
Filmik: za jazdy na oponach STAGE-D 04S-26 TYRE po parkiecie
[link widoczny dla zalogowanych]
SUPER DRIFT TIRE 26mm RADIAL
a) Opony bez wkładek po założeniu ich na felgi hpi nie wymagają przyklejania
b) wykonane z mieszanki gumy i plastiku
c) Opony te polecał bym na nawierzchnie śliskie typu wykładzina lub tory asfaltowe o dużych wymiarach i długich zakrętach.
Przejazd w pełnym poślizgu na ciasnych zakrętach i skomplikowanych torach będzie bardzo trudny ( może nie sam przejazd ale fakt jazdy poślizgiem przez serię 2 czy 3 zakrętów jedne po drugim
d) Do stosowania tych opon polecam sporej mocy silnika 180wat a nawet więcej ( większa moc na pewno przyda się na nawierzchniach asfaltowych ) choć nie polecam jazdy po asfalcie na tych oponach gdyż ja po 4 godzinach jazdy bieżnika na nich już nie było
e) trwałość na śliskich nawierzchniach dobra lecz na nawierzchniach asfaltowych słaba
w mojej ocenie 3,5 jeśli chodzi o jazdę po asfalcie i 4,5-5 jeśli chodzi o płyty marmurowe parkiet.
T-DRIFT TIRE 26mm (2pcs)
a) Opony wykonane z elastycznego plastiku
b) opony zakłada się na ciepło ( rozgrzewa je suszarka najlepiej i wciska na felgi dzięki temu bardzo dobrze się trzymają i nie wymagają klejenia )
c) Te opony polecił bym na nawierzchnie o średniej lub dobrej przyczepności typu miękkie wykładziny oraz na asfalt. Ja na jednym komplecie opon jeżdżę już ponad 8 godzin i jeszcze żyją.
d) zaletą tych opon jest to iż niezależnie od rodzaju nawierzchni zapewniają poślizg nawet na stosunkowo słabych silnikach typu saturn 20t
e) osobiście stosuje te opony do jazdy i na nich najwięcej .
f) wykonanie opony nie zapewnia przyczepności na tyle by wykonać na nich łuk bokiem większy niż 12 metrów za to bardzo dobrze się spisują na krętych ciasnych torach gdzie wymagana jest precyzja w zbieraniu zakrętów i przechodzenie z zakręty prawego w lewy i odwrotnie.
w mojej ocenie 5 jeśli chodzi o jazdę po asfalcie i 4 jeśli chodzi o płyty marmurowe, parkiet.
Z doświadczenia swojego i kolegów z teamu którzy również driftują na tych oponach wiem że wielu nowych kierowców może na nie narzekać bo (cytuje):
" na tych oponach trudno się hamuje "
" jak się rozpędzę to zakrętu zebrać nie mogę "
" jak puszcze gaz to mnie wykręca i nic się z tym nic nie da zrobić "
ale ja powiem tak jak się nie da ??
sami zobaczcie [link widoczny dla zalogowanych]
a jak już kolega wspomina o oponach z PCV to ja powiem tak:
Wiele godzin przejeździłem na podobnych do PCV ale z tworzywa które się nazywa ABS [link widoczny dla zalogowanych]
I powiem jedno przejeździłem na 3 kompletach ponad 40 godzin po asfalcie ( wiec proszę nie mówić ze są nie trwałe bo to też plastik a czas jazdy jest rewelacyjny i do tej pory lubię założyć komplet rolek z ABSu i śmigać.
Co do taśmy na oponach to powiem tak a oklejcie sobie taśmą izolacyjna opony w maluchu i jazda na zawody Drift Cup do Poznania
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Jakub Jabłoński
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 0:09, 02 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
a na radialch podobno na prostej jedzie normalnie a dopiero na zakrętach ślizga ?? czy to prawda a czy któreś tak wogule mają ??
|
|
Powrót do góry |
|
 |
drinek
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KONIN - HPI, HOT BODIES, LRP, EDIT, SANWA
|
Wysłany: Nie 6:24, 02 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Twoje stwierdzenie dotyczy tych 2 rodzajów opon:
SUPER DRIFT TIRE 26mm RADIAL
STAGE-D 04S-26 TYRE
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jakub Jabłoński
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:50, 10 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
A które bardziej polecasz na wykładziny ??
|
|
Powrót do góry |
|
 |
drinek
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KONIN - HPI, HOT BODIES, LRP, EDIT, SANWA
|
Wysłany: Pon 22:55, 10 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
T-DRIFT TIRE 26mm
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gizmo
Administrator
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 446
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:22, 11 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Drinek dobra robota , napewno wielu osobą pomożesz w doborze opon do driftu
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|