Autor |
Wiadomość |
Kajos
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: Sob 1:34, 29 Gru 2007 Temat postu: Tuning TT-01 pod kątem driftu- co jeszcze? |
|
|
Witam,
mam do mojego TT następujące części tuningowe:
- łożyska
- aluminiowe hexy
- aluminiowe drążki skrętne
- aluminiowy wał napędowy
- aluminiowy radiator
- aluminiowe kielichy wału napędowego
- zębatki 55T/58T
Silnik standardowy blaszak, regulator TEU-101bk.
Co jeszcze przydałoby się dokupić pod kątem driftu?
Póki co domyślam się, że opony (czy te HPI są rozsądnym wyborem? [link widoczny dla zalogowanych]), blokada dyferencjału i ewentualnie silnik (czy regiel wytrzyma Saturna 20T?).
Za odpowiedź będę bardzo wdzięczny,
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Kajos dnia Sob 1:35, 29 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
drinek
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KONIN - HPI, HOT BODIES, LRP, EDIT, SANWA
|
Wysłany: Sob 2:17, 29 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
do takiego zestawu polecił bym te opony:
[link widoczny dla zalogowanych]
aktualnie brak ich w sklepie ale w ciagu tygodnia powinna być nowa dostawa
Regiel saturna wytrzyma bo wiedziałem już kilka osób smigających na takim reglu i silniku
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gizmo
Administrator
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 446
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 10:49, 29 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Kupuj takie opony jak podał Drinek-one będą najprawdopodobniej dopuszcone do zawodów z kilku ważnych czynników
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kajos
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: Sob 12:17, 29 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
A przełożenia montować pod V-max czy rpm? Czy regiel wytrzyma wtedy Saturna na maksymalnych obrotach?
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gizmo
Administrator
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 446
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 13:04, 29 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Ustaw przełożenie tak żeby bardziej pszyspieszał niż jechał
|
|
Powrót do góry |
|
 |
drinek
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KONIN - HPI, HOT BODIES, LRP, EDIT, SANWA
|
Wysłany: Sob 13:16, 29 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Ja dobierając przełożenia do siebie kierowałem się zasadą tak dobrać aby prędkość max z wyliczeń nie przekraczała 45km/h a nawet 40 do driftu to wystarczy i powinno gwarantować taki moment obrotowy aby łatwo było przyczepność zerwać.
Niestety nie znam się na przełozeniech TTki
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gizmo
Administrator
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 446
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 13:24, 29 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
W TT-tkach jest chyba właśnie najewiększy ból w przełożeniach
Ostatnio zmieniony przez Gizmo dnia Sob 13:25, 29 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
herayo
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 16:06, 02 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
wcale nie jest tak zle z przelozeniami w tt tutaj masz dokladnie opisane wszystko [link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez herayo dnia Sob 20:11, 05 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
QBA
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 18:16, 02 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Drinek ma racje, ja tez tak ustawiam, bo v-max w drifcie nie ma znaczenia, tylko moc, moment, duży moment dużo boków mówią moi koledzy za oceanu ale musisz popróbować bo każdy lubi co innego.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
DJ
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żory
|
Wysłany: Śro 18:29, 02 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
dobre ustawienie modelu to podstawa , wyważanie , elminowanie luzów
|
|
Powrót do góry |
|
 |
drinek
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KONIN - HPI, HOT BODIES, LRP, EDIT, SANWA
|
Wysłany: Śro 18:38, 02 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Zresztą coś takiego jak idealne przełożenie do driftu nie istnieje bo na to jaki dobrać składa się sporo czynników:
1. rodzaj opon.
2. moc i obroty silnika.
3. rodzaj nawierzchni.
4. kształt i rozmiar toku.
Wszystko to trzeba dobierać indywidualne
Ale zanim się nabierze wprawy to samemu trzeba sporo ćwiczyć i sprawdzać na jakim przełożeniu wam się najlepiej jeździ.
Im więcej możliwości przetestujecie tym większe będą wasze umiejętności.
Im większe będą umiejętności tym na bardziej zróżnicowanych torach sobie poradzicie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jakub Jabłoński
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:22, 02 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Ejj nie ma sensu wydawac kase na blokade dyfra skoro możesz sobie sam dyfer zablokowac zawssze pare złotych w kiesznie bierzesz klej na gorąco taki w pistolecie i lejesz do dyfra to nie ma różnicy jak coś to służe pomocą
|
|
Powrót do góry |
|
 |
QBA
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Sob 2:37, 05 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
No wyeliminować luzy w TT to będzie trudne, a dyfer zblokuj tak... już niedługo w home made
|
|
Powrót do góry |
|
 |
basic
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wawa
|
Wysłany: Wto 20:46, 08 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
tylny dyfer zalany klejem na goraco sprawdza sie, a na przedni tez zablokowany ale jednokierunkowy. dostajesz "efekt recznego hamulca". zamiast hamowania 4 kolami - co w drifcie przydaje sie dosc zadko - hamujesz tylko tylnymi, no i przy skreconych kolach od razu zaczynasz leciec bokiem. w przypadku silnikow z dosc mala moca jak saturn bardzo sie to przydaje. jesli jednak masz ograniczony budrzet musisz zastanowic sie czy zamiast jednokierunkowego dyfra ok 30$ nie kupic lepszego silnika, 15-to zwojowe driftowe kawady czy yokomo kosztuja ok 30-35$ .... no ale ten kij tez ma 2 konce bo jak zmienisz silnik to i regiel bedziesz musial ....
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|